Sunday, June 03, 2007

مردان باحجاب


در سایت های خبری، تصویری بود که جوان مفلوکی درحالیکه آفتابه ای دورگردنش بود در حلقۀ عده ای مردان نقابدار با لباس های رزمی و پوتین های نظامی ، به خاک افتاده و زاری و التماس میکرد.
درتصویر دیگری زن جوانی با سرو صورت خونین درحالی که فریاد میکشید از سوی مآموران نقابداربه اسارت گرفته شده بود و به داخل ماشینی هلش میدادند. تصویر گویای این خبر بود که عده ای سارق، در روز روشن درحال دزدیدن زن جوان هستند. ولی با اندکی دقت، وحضور تماشاگران عادی و یکی دو نفردیگر با همان لباس های نقابداران، صورت مسئله شکل دیگری پیدا میکند ومعلوم میشود که نقابداران نه تنها سارق نیستند، بلکه ضابطین قانون هستند. حالا چرا خود را به این قیافه هراسناک انداخته اند مسئله ای ست که باید ازعلم روانکاوی کمک گرفت .
تصویر میگوید:
قدرت غالب با این روش میخواهد رعب و وحشت آدم ربایی را از دلهای مردم بزداید. ترس و وحشت را به مانند خشونت های جاری، به صورت عادی به رایگان عرضه کند؛ تا به تدریج قبح تجاوز و آدم ربایی را ازبین ببرد.
باز میگوید:
برای ازمیان بردن بیم وحشت از گزند نابکاران واوباشان، ضرورت نقاب را میباید که جزو حجاب مردان تلقی کرد، تا ازخشم عاصیان و بی پناهان درامان بود.
اما، نباید فراموش کرد: حجاب، برای زنان است در اسلام و نقاب برای مردان تبهکار است در سنت بشری .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home